דיור מוגן מה זה ואיך עושים את זה? מדריך מקוצר!

   דיור מוגן – מה זה ואיך עושים את זה?

קודם כל מה זה בכלל דיור מוגן?

בדיור מוגן גרים הקשישים במבנה משותף כאר לכל דייר או זוג דיירים יש דירה נפרדת לחלוטין הנהלת הבניין, שהיא בעצם הנהלת הדיור המוגן נותנת לקשישים שירותים שונים כגון ניקיון מלא, שמירה וכן הלאה. כמו כן, יש שירותים רפואיים ויש פעילויות חברתיות משותפות לכל דיירי הבניין בלובי משותף.

בדיור המוגן הדיירים הם עצמאיים לכל דבר.

הם עושים קניות לבד, מתכננים סדר יום לבד, מבשלים, מארחים וכו' בעצם, קשיש הגר בדיור-מוגן מנהל את חייו פחות או יותר כפי שניהל אותם עד לפני כן עם יתרונות רבים לדעתי.

יש לו חברים משותפים לבניין בני אותו גיל ותחומי עניין, הוא לא צריך לנקות או לסדר או לעסוק בכל דבר שאינו רוצה בו. יש לו פעילויות וחברה מגוונת ואיכות חיים ברמה מאד גבוהה.

לדעתי הדיור המוגן מתאים רק לאנשים עצמאים בלבד עם זאת יש לציין כי יתרון ישנו על דיורים מוגנים שיש בהם גם מחלקה סיעודית כך שבמקרה שהקשיש מאבד את עצמאותו הוא לא צריך לעבור לבית אבות אחר על כל המשתמע מכך אלא רק למחלקה סיעודית באותו המקום.

דיור תומך משלים

יש גם דיור מוגן שמתאים לאנשים שהם תשושי גוף כלומר, דיירים שהם באופן עקרוני עצמאיים אבל יש להם ירידה בתיפקוד הפיזי והם לא יכולים לדאוג לצרכים לשהם באופן עצמאי.

בכל פעם שיש שינוי במצב בקשיש ההתקשרות החוזית הקודמת מופסקת ונכנסים להתקשרות חוזית חדשה.

לדעתי כדאי לשים לב שהצטרפות לבית בדיור-מוגן דורשת יכולת כלכלית רבה, היות שמדובר בעצם ברכישת זכות לגור בדירה וכן תשלום של תשלומים חודשיים תמורת השירותים הניתנים בבית.

 

דנחי דוד
052-2544307
יועץ לגיל הזהב

לפרטים נוספים  טלפנו – 052-2544307

או השאירו פרטים באתר ואחזור אליכם, בעזרת ה', בתוך 24 שעות.

על הכותב

דנחי דוד- יועץ גרונטולוגי מקצועי לגיל הזהב

במשך 20 השנים האחרונות, דנחי דוד, מלווה, מייעץ ומנחה קשישים ובני משפחותיהם בנקודה הקריטית ביותר בחייהם. דוד מומחה באיתור בתי אבות או דיור מוגן בהתאמה מדוייקת ואישית לקשיש ולמשפחתו להמשך קריאה…
דילוג לתוכן